ترمیم دریچه میترال
نوشته شده توسط : همیار

جراح قلب در روند جراحی ترمیم دریچه میترال، دریچه‌های آسیب‌دیده یا معیوب را ترمیم می‌کند. او معمولا این کار را بدون استفاده از قطعات مصنوعی انجام می‌دهد. دریچه میترال بیش از همه دریچه‌ها مورد ترمیم قرار می‌گیرد اما این جراحی برای درمان مشکلات مربوط به دریچه‌های آئورت و سه‌لتی (تری‌سکوپید) نیز کاربرد دارد.

ترمیم دریچه قلب نسبت به تعویض دریچه مزایای بالقوه‌ای دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خطر کمتر ابتلا به عفونت
  • احتمال کمتری وجود دارد که برای یک عمر مجبور به مصرف داروهای ضد انعقاد خون (رقیق‌کننده) شوید
  • حفظ نیروی ماهیچه قلب

جراحی تعویض دریچه قلب

وقتی نتوان دریچه قلب را ترمیم کرد، باید روی این عضو، جراحی انجام شده و دریچه عوض شود. معمولا برای بیماران مبتلا به بیماری دریچه آئورت، دریچه قلب تعویض می‌شود (به خصوص در مورد تنگی دریچه آئورت). البته در بعضی موارد می‌توان به جای تعویض این دریچه، آن را ترمیم نمود.

در روند جراحی تعویض دریچه قلب، دریچه معیوب (دریچه مادرزادی و اصلی) برداشته می‌شود و دریچه‌ای مکانیکی یا بیولوژیکی به عرض حلقوی دریچه مادرزادی، دوخته می‌شود. دریچه‌های جایگزین‌شده «زیست‌سازگار» هستند یعنی سیستم ایمنی بدنتان آن‌ها را پس نخواهد زد.

1- دریچه‌های بیولوژیکی

دریچه‌های بیولوژیکی (که به نام دریچه‌های زیست‌ساختی یا بافتی نیز شناخته می‌شوند) از بافت گاو (گاوی)، خوک (خوکی) یا انسان (بافت پیوندی از فردی دیگر (آلوگرافت) یا پیوند از خود فرد (هوموگرافت)) ساخته می‌شوند. احتمال دارد این دریچه‌ها از قطعاتی مصنوعی تشکیل شده باشند که باعث تقویت دریچه شده و تعویض دریچه را آسان‌تر کنند.

3- دریچه هوموگرافت

دریچه هوموگرافت (که به نام آلوگرافت نیز شناخته می‌شود)، دریچه قلب فرد اهداکننده‌ای است که پس از مرگ او، از آن استفاده می‌شود. این دریچه منجمد شده و در محلی استریل‌شده از آن نگه‌داری می‌شود. معمولا این نوع دریچه، جایگزین دریچه آئورت در کودکان یا جوانان می‌شود؛ به خصوص وقتی ریشه آئورت دچار نارسایی یا عفونت (التهاب پوشش داخلی قلب) شده باشد. هم‌چنین می‌توان با انجام عمل جراحی Ross، دریچه ریوی را با دریچه هوموگرافت تعویض کرد.

در ادامه ی مطلب وب سایت دکتر فروزان نیا جراح قلب میتوانید روش های جراحی دریچه قلب را مطالعه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: